Kategoria: Strony internetowe

Check lista najważniejszych punktów podczas uruchomienia nowej strony internetowej.

2 stycznia 2018

Dobrze wykonany zwiad ułatwia dalsze działania operacyjne. Ten przykład dobrze pasuje do działań, które należy wykonać przed zabraniem się do pozycjonowania. Sprawne wykonanie audytu gwarantuje, że serwis www będzie właściwie zoptymalizowany i przygotowany do szybkiego pięcia się w górę.

  1. Pakiet danych zasadniczych.
  • Priorytetem jest, by strona główna serwisu pokazywała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Poszczególne podstrony dostaną pozycjonowanie na zadane frazy, które będą bardziej szczegółowo opisywać zawartość.
  • Przy pomocy parametru „site” należy przeprowadzić sprawdzenie ilości zindeksowanych stron w wyszukiwarce. Jeśli brakuje którejś pozycji, należy przyjrzeć się bliżej brakującej stronie.
  • Na zapytanie brandowe portal powinien być widoczny na szczycie wyszukiwania.
  • Niezwykle ważna w świetle nadchodzących zmian wersja mobilna. Wraz z wprowadzeniem nowego indeksu promującego strony wyposażone w wersję dla urządzeń mobilnych, notowania serwisów nieposiadających jej będą gorsze.
  1. Działania in site.

Głównym polem będzie sekcja „head”.

  • Optymalizacja tytułów, które są elementem wyświetlanym przez przeglądarki. Tag „title” znajduje się w sekcji „head” szablonu HTML.
  • Ważne jest, by właściwie wypełnić tag „description” odpowiedzialny za pierwszą informację o serwisie wyświetlaną przez wyszukiwarki. Od pewnego czasu można umieszczać w trzech liniach prawie trzysta znaków.
  • Wyniki pozycji dla wersji mobilnej i desktopowej mogą się różnić. Dlatego należy to zbadać i mieć świadomość różnic.
  • Treść jest tym, co przyciąga internautów. Należy zadbać, aby była aktualna i wartościowa. Kopiowanie nie wchodzi w grę. Przeglądarki radzą sobie z duplikatami bardzo dobrze.
  1. Słowa kluczowe i związana z nimi treść.

W pozycjonowanie zaangażowane są frazy kluczowe. Właściwy ich dobór gwarantuje ruch w witrynie.

  • Strona główna powinna zawierać przynajmniej jeden akapit tekstu. Dla ogólnego przedstawienia tematu wystarcza zwykle 300-350 znaków.
  • Przechodząc na podstrony, należy zagłębiać się w temat naturalnie. I rozszerzać meritum sprawy o szczegóły.
  • Ilość nagłówków zależy od struktury tekstu. Najważniejszym ograniczeniem nie jest ilość, ale struktura nagłówków. Powinny być użyte w kolejności dostępnych rozmiarów (od h1 do h6).
  • Internet odchodzi od nachalnej reklamy, dlatego bezwzględnie należy zachować umiar w jej stosowaniu.
  • Słowa kluczowe muszą być dobrane zgodnie z tematyką. Najlepiej do wybrania fraz kluczowych użyć Google Trend, Google AdWords i sugestii wyszukiwarki. Wtedy jest pewność, że będą pochodzić z puli słów używanych przez internautów.
  • Teksty muszą być niepowtarzalne. Unika się wtedy zarzutów o duplikacje i plagiat.

 

 

  1. Indeksacja w powiązaniu z dostępnością.

Skuteczna optymalizacja stron internetowych jest, wtedy gdy internauci znajdują poszukiwane treści i roboty znajdują wszystko, czego potrzebują.

  • W tym celu umieszczamy w zasobach serwera dotyczących serwisu plik dla robotów tzw. robot. txt i dbamy o jego dostępność.
  • Ustawiamy polecenie „noindex”, jeśli nie życzymy sobie, by podstrona była indeksowana. Należy zawsze gruntownie przemyśleć jego zasadność.
  • Strony nieczynnych należy wyłączyć z indeksacji (czasowo).
  • Dla robotów wyszukiwarek tworzymy mapę serwisu.
  1. Wersja mobilna.

Pozycjonowanie i optymalizacja po zmianie podejścia twórców największej wyszukiwarki do obsługi urządzeń mobilnych będzie wyglądać odmiennie. Nowy index „mobile first” będzie faworyzował strony posiadające w zasobach tę wersję.

  • Po wprowadzeniu należy sprawdzić obecność wersji w przeglądarce.
  • Założyć Google Analytics.
  • Sprawdzić jak strona reaguje na zmianę szerokości monitora.
  1. Linkowanie wewnątrz serwis

Pod frazą „optymalizacja i pozycjonowanie” kryją się też działania w obrębie linków na stronie.

  • Dobieramy tylko wartościowe, prowadzące do stron powiązanych tematycznie.
  • Struktura serwisu powinna być w logiczny sposób połączona odnośnikami.
  • Key Words powinny być zawarte w treści linków.
  • Zaleca się małą nadmiarowość ilości połączeń z odnośników np. linki ze stopki i menu główne.
Autor: PW