Kategoria: Strony WWW

Strona internetowa dostosowana pod urządzenia mobilne, dlaczego warto ją mieć?

1 lutego 2017

Jeszcze nie tak dawno strona internetowa była podstawą funkcjonowania marketingu każdej firmy. Szanujące się przedsiębiorstwo musiało ją posiadać i w ten sposób komunikować się ze swoim klientem. Przede wszystkim w taki sposób, który pozwolił mu zapoznać się z ofertą i pobrać dane kontaktowe o każdej porze dnia i nocy. Głównie z ekranu komputera planując wcześniej takie działanie. Tak było kiedyś. Dziś jednak jest zupełnie inaczej. Informacje o wymaganym fachowcy muszą być dostępne od zaraz a usługa wykonana jak najszybciej. Świat poszedł, bowiem znacząco do przodu i wymaga aktywnego działania, dostępu do danych w każdej chwili. Stąd też konieczność dostępu do strony internetowej firmy z dowolnego urządzenia. Dla firm oznacza to konieczność posiadania strony internetowej dostosowanej pod urządzenia mobilne. Jest to dobre również i z innych powodów:

 

  1. Stały dostęp do urządzeń mobilnych

Rozwój telefonów komórkowych, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych a także mocne wkroczenie na polski rynek zagranicznych marek takich jak Apple spowodowało odejście wielu ludzi od komputerów. Telefon a dokładniej smartphone stał się głównym źródłem informacji i zastąpił wielu osobom komputer m.in. w zakresie przeglądania stron internetowych. Stąd też potrzeba, aby każda strona www była dopasowana do jego rozdzielczości.

 

  1. Sprzyjająca polityka Google

Sama obecność w internecie nic nie daje. Trzeba znaleźć się w górnych wynikach wyszukiwania dla fraz tematycznych a najlepiej w top 10. Konieczne jest, więc skuteczne pozycjonowanie, które znacznie łatwiej zrealizować posiadając responsywną stronę a zatem dopasowaną do urządzeń mobilnych. Widząc trendy użytkowników Google dodatkowo promuje takie strony. Z czasem ma nawet zakładać filtry na „klasyczne” witryny.

 

  1. Zwiększony ruch, lepsze zarobki

Posiadanie strony dobrze wyświetlanej na urządzeniach mobilnych gwarantuje zadowolenie użytkowników. Chętniej odwiedzają witrynę i gwarantują zwiększony ruch, co korzystnie wpływa na wyświetlenia w wynikach wyszukiwarki. Zaś, jeżeli na stronie internetowej znajdują się reklamy to poprzez zwiększony ruch można zarobić na nich znacznie więcej niż tradycyjnie. Tym bardziej, że niektóre sieci reklamowe płacą znacznie więcej za kliknięcia w treści reklamowe pochodzące z sieci mobilnej.

 

  1. Strona mobilna, transakcje mobilne

Jak pokazują liczne badania customer inteligence obecnie internauci znacznie chętniej kupują w sieci poprzez urządzenia mobilne niż komputery. Mają wtedy liczne udogodnienia w postaci transakcji mobilnych a także mogą dokonać zakupów w dowolnym miejscu i czasie. Nie rzadko, więc kupują w czasie podróży, w pracy czy też w momencie natchnienia. Kierując się jednorazowym poczuciem potrzeby od razu mogą dokonać zakupu. Nie mają czasu na przemyślenia i ewentualną rezygnację z zakupów.

Wspomniane powyżej cechy jednoznacznie skłaniają do wykonania strony w technologii RWD idealnie dopasowanej do urządzeń mobilnych. Taka inwestycja nie jest droga finansowo a pozwala osiągnąć jednoznaczne zyski. Tym bardziej, że większość szablonów stosowanych do tworzenia stron www posiada już z założenia format responsywny.

Autor: PW