Kategoria: SEO

Czy posiadanie czata na stronie www może pomóc w jej pozycjonowaniu?

5 lipca 2017

Czat jest często używany przez wiele firm w celu uzyskania potencjalnych możliwości pozycjonerskich jakich nie dają inne formy komunikacji. Kiedy klienci przeglądają stronę internetową i próbują kupić jakiś produkt, dzięki usłudze czat mogą znaleźć szybko odpowiedzi na swoje pytania. Dzięki temu bardziej prawdopodobne będzie również, że szybko się nie zniechęcą i wyłączą witrynę. Ta forma komunikacji jest wygodna i łatwa w użyciu. Firma która w nią zainwestuje na pewno na tym nie straci. To, w jaki sposób czat pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie zostanie wyjaśnione poniżej. Zanim do tego jednak przejdziemy, spójrzmy jakie dokładnie elementy czata oddziaływują na algorytmy Google i pozycję strony www w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki.
Co wpływa na to, jak strona www plasuje się w wynikach wyszukiwania?

Pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania determinuje wiele czynników, należą do nich: linki przychodzące i słowa kluczowe Wygląd, ilość załadowań obrazków oraz treść strony też oczywiście odgrywają pewną rolę w pozycjonowaniu strony, ale dwoma najważniejszymi czynnikami są linki przychodzące i słowa kluczowe.
Znaczna ilość bardziej prominentnych linków przychodzących z witryn o ugruntowanej pozycji w sieci polepszy pozycję strony www w odczuwalny sposób. Istnieją nawet firmy, które mogą wygenerować linki przychodzące i przez to wzmocnić pozycjonowanie danej witryny. Staraj się wytworzyć tak dużo ważnych i prominentnych z punktu widzenia wyszukiwarek linków wiodących do Twojej strony jak to tylko możliwe. Działania te są z punktu widzenia SEO bardzo pożądane.

Warto pamiętać, że dobór słów kluczowych jest również bardzo ważny. Jeżeli dobierzemy najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, często wpisywane w wyszukiwarkę, a jednocześnie nie odbiegające tematycznie od treści naszej strony www, wtedy z pewnością pozycja nasze strony w rankingach wzrośnie. Wielu początkujących pozycjonerów nie jest świadomych tego, jak ciężko jest dobrać słowa kluczowe które nie sprawią, że naszą stronę www odwiedzać będzie inny od zamierzonego target internautów. Z tego powodu warto być świadomym tego, jakich dokładnie słów kluczowych używamy i jeżeli to będzie konieczne: zasięgnąć rady ekspertów w tej dziedzinie, najlepiej bardziej doświadczonych pozycjonerów.

Rozmieszczenie klawiszy i ikonek symbolizujących różne funkcje czata również odgrywa pewną rolę w wyglądzie i łatwości użytkowania strony. Właściwa kompozycja tych elementów polepszy miejsce strony w wynikach wyszukiwania Jeżeli chcesz by algorytmy Google rozpoznały Twoją stronę, powinieneś umieścić panel czata w miejscu łatwodostępnym.

Dobry design strony internetowej z pewnością polepszy jej pozycjonowanie. Wszelkie obrazki związane ze stroną albo chatboxem powinny załadowywać się od razu, to też wpływa na to gdzie znajduje się strona w wynikach wyszukiwania. Skorzystanie z usług eksperckich w tej dziedzinie, programisty zajmującego się front-endem i najlepiej jeśli jeszcze przy tym grafiką sprawi, że będziesz miał pewność, że strona spodoba się internautom i zostanie dobrze przyjęta przez algorytmy.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej w jaki sposób okno czata na Twojej stronie zwiększy jej pozycjonowanie, czytaj dalej Większość ludzi nie widzi żadnego powiązania między czatem, a polepszeniem pozycjonowania, może on jednak odgrywać pewną rolę. Poniżej przedstawione zostaną metody, dzięki którym czat usprawni SEO.

1. Czat może zwiększyć ruch na stronie.
Podczas gdy samo dodanie czata do Twojej strony www nie zwiększy na niej ruchu, może spowodować zwiększenie częstotliwości odwiedzin, ponieważ serwisy korzystające z czata robią wrażenia dbających o swojego klienta. Lepsza reputacja=lepsze SEO. Na przykład wielu ludzi przed dokonaniem zakupu sprawdza w Internecie recenzje i opis produktów, na przykład na blogach. Jeżeli mają jakieś pytania odnośnie produktów, jakie chcieliby zakupić, zapewne pierwsze co zrobią, to udadzą się do strony producenta i zadadzą jej poprzez czat.
Tak długo jak ta usługa będzie w miarę szybka, a dostarczana w jej ramach informacja rzetelna, klienci będą bardziej zadowolenie z korzystania ze strony i chętniej skorzystają z jej oferty To korzyść dodatkowa. Dobry obsługa wygeneruje powtarzalny ruch na stronie i podwyższy wyniki sprzedaży. Czat w zestawieniu ze strategią marketingową retargeting’u może znacząco zwiększyć ruch na stronie Więcej ruchu na stronie spowoduje jeszcze więcej ruchu: to prosta zasada SEO.

2. Czat może zwiększyć wygodę użytkowania strony.
Wielu ludzi którzy nie są w miejscu, w jakim mogliby sobie pozwolić na rozmowę telefoniczną, prędzej wybierze czat. Niektórzy wolą czat ponieważ jest on od razu dostępny online i jest po prostu łatwiej z niego skorzystać niż z telefonu. Wiele firm posiada okno czata włączone dopiero po zalogowaniu się użytkownika na stronie lub dokonaniu przez niego pierwszych zakupów. Chcą uczynić obsługę klienta tak łatwą jak to tylko możliwe.
To w pełni zrozumiałe, że jeżeli potencjalny klient będzie mógł pozyskać więcej informacji w sposób niewymagający dużego wysiłku, ruch na stronie zwiększy się. Przycisk czata powinien być zawsze dostępny w widocznym miejscu, wpłynie to dodatnio na interfejs strony. Wygoda obsługi pozwoli na ograniczenie kłopotów, jakie mogą wyniknąć w trakcie dokonywania transakcji online. To także poprawi pozycjonowanie strony.

3. Zapisany Czat lub dokładniej: rozmowa w nim odbyta mogą zwiększyć statystyki wyświetleń strony dzięki słowom kluczowym. Jeżeli rozmowy z czata są gdzieś przechowywane i zapisywane, zawarte w nich słowa kluczowe, szczególnie te bardziej istotne, mogą zwiększyć napływ internautów do strony. Oczywiście słowa kluczowe to tylko jeden z czynników, jakie mają wpływ na pozycjonowanie. Słowa kluczowe powinny być rozważnie i starannie dobierane w celu uchwycenia uwagi algorytmów Google. Kiedy zostanie to uwzględnione, statystyki strony mają dużą szansę na pójście w górę, a nie w dół.

Większość firm nie składuje nigdzie rozmów z czata, ale niektóre zapisują pytania i odpowiedzi, a następnie umieszczają je w swoich FAQ. FAQ, czyli Najczęściej Zadawane Pytania, mogą przyczynić się do skrócenia czasu, jaki internauci musieliby poświęcić na odnalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jeżeli nie zostały udostępnione żadne personalia podczas wymiany zdań na czacie poza imieniem, wtedy możemy użyć wypowiedzi poszczególnych użytkowników w ten sposób. Zwiększa to wydajność firmy, a także polepsza pozycjonowanie strony.

4. Pozycjonowanie jest lepsze kiedy więcej ludzi dokonuje zakupów online
Badania wykazały że prawie dwóch spośród dziesięciu użytkowników czata większość swoich zakupów, dokładnie 75%, zrobi w Internecie, w dodatku kolejne 25% użytkowników czata dokona od 51% do 75% swoich zakupów w sieci. To oznacza, że ruch na stronie wzrośnie szybciej wtedy, kiedy firma używa czata na swojej stronie, a nie odwrotnie.

Większość firm nie jest świadoma możliwości czata, które zwiększają zainteresowanie w Internecie. Większe zainteresowanie w Internecie oznacza większy ruch na stronie, a co za tym idzie lepsze pozycjonowanie. Czat staje się decydującym narzędziem marketingowym dla wielu firm, które chcą zwiększyć pozycje swoich stron na liście wyników wyszukiwania i posiadają dobry panel obsługi klienta.

5. Czat dostarcza materiałów, z których potem powstają wpisy blogowe zwiększające ruch na stronie.
Kiedy firmy zapoznają się z treścią rozmów na czacie istnieje większa szansa, że będą mogły częściej aktualizować swojego bloga w oparciu o dane, jakich dostarcza sam czat. Firmy poważnie podchodzące do kwestii omawianych na czacie i poszerzające informacje o nich na swoich stronach zdobędą więcej wyświetleń od internautów nastawionych na pozyskanie wiedzy na dany temat. Linki przychodzące do artykułów zwiększą pozycję strony.
Linki przychodzące odgrywają dużą rolę w zwiększaniu rankingów strony. Algorytmy kładą większy nacisk na linki przychodzące. Im więcej linków przychodzących firma zbierze, tym większe szanse na jej korzystne zaistnienie w wynikach wyszukiwania. Dlatego właśnie firmy tworzą blogi w oparciu o czaty z nadzieją zwiększenia pozycji strony firmowej na liście wyszukiwania.

Blogi dają szansę na zwiększenie wyników sprzedaży. Takie podejście firmy do kontaktu z klientem polepsza jej notowania. Internauci są bardziej skłonni wchodzić na stronę raz po raz w celu przeczytania bloga, a także skorzystania z jej oferty. Umieszczanie wartościowych informacji na stronie i pozyskiwanie stałych klientów zwiększy z pewnością pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Pewien rodzaj zaufania, jakie buduje się w handlu w oparciu o solidność świadczonych usług, jest pożądany w działalności firmy, a blogi z pewnością pomagają w jego budowie. Większość firm zaniedbuje blogowanie jako sposób na zwiększenie ruchu na stronie, ale blogi są bardzo wydajne i powinny być często używane.
Czy posiadanie czata może zwiększyć pozycjonowanie strony?

Tak, czat jest czynnikiem wspierającym SEO, ale nie jest jedynym rozwiązaniem. Powinieneś pracować i używać czata w taki sposób, że zwiększy on ruch na stronie oraz jej pozycję w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Jeżeli chcesz, by Twoja strona stała się zauważalna w Internecie, rozważ dodanie czata. Inwestycja w niego i wysiłek włożony w jego implementację są opłacalne.

Autor: PW